torsdag 8 mars 2018

Mitt CV

Har tittat på ytterligare ett webbinar denna gången handlade det om att utnyttja sociala medier,  hon tog upp Facebook och Linkedin. Bland annat så sa hon att man skulle kunna lägga upp allt man gjort i ett CV på Linkedin. Det har jag gjort. Om det är bra det vet jag inte det måste andra svara på. Men vad konstigt det kändes att se alla jobb jag har haft under årens lopp, många var något som hette beredskapsarbete. Arbetsmarknaden var tuff i slutet på 70- och början på 80-talet. Det var inte lätt som nyutbildad och ung kvinna att få jobb. Men jag ska inte förakta jobben, många var i föreningar och de hade inte råd att anställa en till även om de behövde det. Det gav mig arbetslivserfarenhet och det är viktigt. Men att jobba på kontor idag mot då är nog två skilda världar numera. Jag satt och skrev allt på en elektrisk skrivmaskin och jäklar om jag skrev fel det var inte bara och backa som jag gör nu när jag sitter vid datorn. Du var tvungen att leta fram Tippex eller så var det Bara att skriva om allt. Så det har ju blivit mycket enklare att skriva långa stycken.

Hoppas att jag är på rätt väg med det jag gjort nu.


Inga kommentarer: