måndag 29 januari 2018

två flugor i en smäll

Jag har alltid musik igång under dagen svårt att lyssna på något som kräver koncentration för stereon stod ju i ett rum och oftast var jag i ett annat. Jag har haft i många år en mp3-spelare och försökt lyssna på böcker när jag är ute på promenad men har tyckt att jag får har ljudet på så högt för att höra allt de säger för trafiken ta ju bort en hel del. Med nya tekniken så kan jag ju numera ta med det var jag än är. Så varför inte lyssna på något annat än musik speciellt när jag sitter i arbetsrummet.


Så för några veckor sen började jag lyssna på poddradio medans jag sitter med pärltavlorna. Jag började med att lyssna ikapp mig på enunderbarpodd som jag av olika skäl inte orkat lyssna på under hösten. Nu har jag historiepodden på när jag sitter med tavlorna. Sen får jag se vad som blir härnäst. Som alltid kan man leta hur mycket som helst för att hitta det man vill lyssna på. Kanske kanske kommer så småningom att lyssna på böcker också.


Inga kommentarer: