tisdag 30 januari 2018

smärtkurs

Var hos rehabkoordinatorn i fredags för första besöket innan smärtkursen. Den börjar i mars och är sen sju gånger, varannan vecka. Vad har jag för förväntningar på den kursen? Jo att få verktyg att hantera min smärta för det är tyvärr så att smärtan kommer aldrig att försvinna om de inte hittar ett botemedel på fibromyalgi och reumatism. Jag behöver programmera om min hjärna, för jag har i så många år skyllt på att det varit tungt med jobbet, tungt att cykla med alla tidningar, varit för länge i trädgården gjort för mycket där och så vidare. Till slut har det ju varit så att jag knappt vågat göra något i rädsla för att få värk. Men det är så att oavsett vad jag gör, kommer jag att ha ont, till och med mycket ont efteråt. Jag behöver lära mig att hantera detta. Att hantera värken när den är som störst. Lära mig var mina begränsningar finns.


Inga kommentarer: