måndag 4 december 2017

Nytt kapitel i mitt liv

Det har gått fort mycket fort, från det jag blev sjukskriven till det att jag blev uppsagd av medicinska skäl. Så har snabbt brukar det inte ta sa rehabansvarige på företaget men de kunde inte ge mig ett annat lättare jobb och framför allt inte dagtid. Så då var det bättre att jag fick gå vidare till något annat! Så nu har jag skrivit in mig på arbetsförmedlingen och ska börja söka jobb. Det känns konstigt men samtidigt skönt att jag kommit så lång. #nyttjobb. Jag känner både en sorg och en lättnad över beslutet. Det blev nästan 29 år som tidningsbud. Men vad ska jag kunna jobba med fram till min pension, det är den stora frågan just nu. Vad kan jag klara av och vem vill anställa mig? Är två frågor som snurrar i mitt huvud just nu. Nu i veckan ska jag äntligen få träffa en arbetsförmedlare. Mitt första möte blev inställt p g a sjukdom hoppas nu att detta möte inte blir inställt.




Inga kommentarer: