söndag 10 december 2017

Första besöket

Då var första besöket på arbetsförmedlingen avklarad. Fick en handlingsplan på hur vi börjar min resa till ett nytt jobb. Men jag ska visst träffa en syokonsulent nån gång nästa år. Det låter långt bort men det är kanske bara 1 månad bort. En fråga jag fick var, vad vill du göra? arbeta med? Där är jag nollställd, jag vet inte. Visst jag har utbildningar men de ligger  30-40 år bort i tiden och är, som jag ser det inaktuella. Drömma kan jag ju göra, en dröm är att kunna kombinera mina intressen med ett jobb. Finns det ett sånt jobb? Jag kanske är pessimist men jag tror att min ålder, jag fyller 60 år nästa år, ligger mig i fatet. Finns det en arbetsgivare som vill anställa en så gammal kvinna? Jag vet inte men jag hoppas att det finns.


Så vad skulle jag vilja göra? Hm det skulle vara kul om jag kunde få en utbildning av något slag. Jag har ju inte idag gymnasiekompetens. Jag gick en yrkesutbildning på 1år. Men varför inte något  om och med datorer. Kanske lite webdesign. Eller att kunna göra en hemsida från grunden, lära mig hur man använder olika dataprogram typ Excel. Drömmar eller? #nyttjobb


Inga kommentarer: