torsdag 14 december 2017

Att söka eller inte söka

Fick ett jobbförslag på första mötet på Af. Läste igenom den ordentligt när jag kom hem. Då kom frågan ska jag söka eller inte söka, för jag har inte den kompetens som de efterfrågade. Eller ska jag söka bara för att visa att jag är aktiv.

Undrar vad arbetsgivare tycker och tänker när de får en massa ansökningar som går snabbt till den högen som får, tack för visat intresse. Eller till och med kastas i papperskorgen direkt. Jag är lite fundersam om det är värt att lägga ner tid på att söka jobb som jag inte har kompetens till. Så där har jag en fråga som jag inte kan svara på. Ska man söka jobb som man vet att man inte kan få på grund av att man inte har kompetens och då bara för att visa aktivitet inför Af och A-kassan. Så här sitter jag, söka eller inte söka det är frågan? #nyttjobb



Inga kommentarer: