måndag 18 september 2017

Orkar jag

Har nu varit sjukskriven sen i början på september och jag är nu sjukskriven till sista september, var upp till reumatologen första veckan jag var sjukskriven och han sa att min värk inte hade med min reumatiska sjukdom! utan jag har även fått Fibromyalgi så nu ska jag till vårdcentralen för fortsatt utredning och behandling av min värk. För det jag fick av honom har inte hjälp ett dugg, har fortfarande mycket ont. Min undran är ju orkar jag jobba som tidningsbud? Läkaren tyckte att jag skulle ha ett lätt jobb! dagtid Det finns inte på mitt arbete. Nya distrikten vi fick innan semestern har ju blivit väldigt stora och det blir mer och mer vi ska dela ut. Jag tog ett bildistrikt trodde det skulle vara lättare för mig men nej det blev värre. Har ju i många år jobbat med  konstant värk, men nu känns det som att jag inte klarar mycket till. Medans jag väntar på beslut från försäkringskassan och sjukvården behöver jag hämta ork nånstans ifrån. Det stod på ett papper från försäkringskassan att jag skulle göra saker som jag tycker är roliga. Behålla mina dagliga rutiner var också något som var viktigt. Så det är det jag försöker att göra nu.



Att hålla på med smyckestillverkningen försöker jag göra för det tycker jag är roligt. Skriva på bloggen är också något jag tycker är roligt, ska kanske hitta listor på förslag till blogginlägg. Har ni förslag på blogginlägg? Skriv göra en kommentar. För jag vill kunna skriva om roliga saker och inte bara mina bekymmer.

Inga kommentarer: