fredag 2 december 2016

id-kapning?

För några dagar sen fick min man vid 18-tiden ett telefonsamtal från en man som påstod att maken glömt att teckna försäkring på Volvon han köpt!? Maken svarade att han inte köpt nån Volvo då fick han till svar att han var glömsk. Det slutade med att maken avslutade samtalet och ringde mig för att jag skulle kolla om det var någon som tagit hans identitet. Så dagen efter satt han och ringde polisen och jag kollade upp om det fanns fordon som vi inte ägde registrerad på honom. Det fanns det inte phu skönt.
😡😡

Så vi tror att det var ett försök att få tag i min mans personnummer och banknummer eller att det är nån som gett fel telenummer. Men vi lutar åt första alternativet varför! jo han presenterade sig inte, ej heller vilket försäkringsbolag det gällde samt det var hemligt nummer som ringde och det tror vi inte att försäkringsbolagen gör. Blir så arg och irriterad på detta. Undrar om detta är ett nytt sätt att kunna få tag i våra uppgifter. Det gäller att vara jäkligt försiktig med att lämna ut uppgifter via telefon men även via mejl. Vi sliter ihop våra pengar och dem vill vi faktiskt använda själva.

Inga kommentarer: